EN

Informacje ogólne

O przyjęcie na studia w Uniwersytecie Radomskim mogą się ubiegać cudzoziemcy, według zasad uzależnionych od posiadanego obywatelstwa. Aby podjąć studia wszystkie osoby muszą posiadać świadectwa upoważniające do podjęcia studiów uniwersyteckich w kraju wydania tych świadectw.

Przyjęcie cudzoziemców na studia może odbywać się:

Cudzoziemcem jest osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego. Kandydaci posiadający obywatelstwo polskie, nawet, jeśli oprócz niego posiadają również obywatelstwo innego kraju (np. mają podwójne obywatelstwo), nie są zgodnie z polskim prawem cudzoziemcami i w rekrutacji na studia muszą kierować się zasadami przewidzianymi dla obywateli polskich. Osoby posiadające podwójne obywatelstwo deklarują swój status obywatelstwa na cały okres studiów.

Cudzoziemcy mogą być przyjmowani na studia pierwszego lub studia drugiego stopnia, jeżeli:

  1. posiadają wizę lub kartę pobytu albo inny dokument uprawniający do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

  2. wykazują się dobrym stanem zdrowia, udokumentowanym zaświadczeniem lekarskim, stwierdzającym brak przeciwwskazań do podjęcia kształcenia na obranym kierunku i formie kształcenia;

  3. ZALECAMY: posiadanie polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub przystąpienie do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia niezwłocznie po rozpoczęciu kształcenia;

  4. wykażą się znajomością języka polskiego, tzn. posiadają certyfikat znajomości języka polskiego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2 zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 30 lipca 2025 r. w sprawie rodzajów dokumentów poświadczających znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie na studiach (Dz.U. 2025 poz. 1045) lub ukończenie min. 9-miesięcznego kursu znajomości języka polskiego.

     

  • Etap I – rejestracja na studia w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów (SIRK) na stronie www.sirk.uniwersytetradom.pl. Kandydat zaznacza checkbox „Jestem cudzoziemcem”,
    Etap II – przesłanie drogą elektroniczną kopii wymaganych dokumentów na adres recruitment@uthrad.pl, na tej podstawie przeprowadzana jest wstępna kwalifikacja na studia, 
    Etap III – dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów w oryginale przed rozpoczęciem kursu językowego lub studiów.

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Nie
Wróć